Tuesday 8 August 2017

Citi Handelssystem

Das EU-Emissionshandelssystem (EU-EHS) Das EU-Emissionshandelssystem (EU-EHS) ist ein Eckpfeiler der EU-Politik zur Bekämpfung des Klimawandels und dessen Schlüsselinstrument zur kostengünstigen Reduzierung der Treibhausgasemissionen. Es ist der weltweit erste große Kohlenstoffmarkt und bleibt der größte. (Alle 28 EU-Länder sowie Island, Liechtenstein und Norwegen) begrenzen die Emissionen von mehr als 11.000 schweren Energieverbrauchsanlagen (Kraftwerke amp-Industrieanlagen) und Fluggesellschaften zwischen diesen Ländern rund 45 EU-Treibhausgasemissionen. A cap and trade system Das EU-EHS arbeitet nach dem Cap-and-Trade-Prinzip. Eine Kappe ist auf die Gesamtmenge der bestimmten Treibhausgase eingestellt, die von Anlagen, die vom System erfasst werden, emittiert werden können. Die Kappe wird im Laufe der Zeit reduziert, so dass die Gesamtemissionen sinken. Innerhalb der Mütze werden Unternehmen Emissionszertifikate erhalten oder kaufen, die sie bei Bedarf untereinander handeln können. Sie können auch begrenzte Mengen an internationalen Credits aus emissionsmindernden Projekten auf der ganzen Welt kaufen. Die Beschränkung der Gesamtzahl der Zertifikate stellt sicher, dass sie einen Wert haben. Nach jedem Jahr muss ein Unternehmen genügend Zertifikate abgeben, um alle Emissionen zu decken, andernfalls werden hohe Geldstrafen verhängt. Wenn ein Unternehmen seine Emissionen verringert, kann es die Ersatzentschädigungen halten, um seine zukünftigen Bedürfnisse zu decken oder sie an ein anderes Unternehmen zu verkaufen, das keine Zulagen hat. Trading bringt Flexibilität, die Emissionen sinkt, wo es am wenigsten kostet. Ein robuster Kohlenstoffpreis fördert auch Investitionen in saubere, kohlenstoffarme Technologien. Hauptmerkmale der Phase 3 (2013-2020) Das EU-ETS befindet sich nun in der dritten Phase deutlich unter den Phasen 1 und 2. Die wichtigsten Änderungen sind: Eine einzige EU-weite Emissionsbegrenzung gilt anstelle des bisherigen nationalen Kappenschutzes. Die Versteigerung ist die Standardmethode für die Zuteilung von Zertifikaten (anstelle der kostenlosen Zuteilung) und harmonisierte Zuteilungsregeln gelten für die noch verbleibenden Zertifikate Kostenlos Mehr Sektoren und Gase enthalten 300 Millionen Zertifikate, die in der Reserve Neuer Marktteilnehmer für die Finanzierung des Einsatzes innovativer Technologien für erneuerbare Energien und der CO2 - Abscheidung und - Speicherung im Rahmen des Programms NER 300 aufgewendet werden. Sektoren und Gase abgedeckt Das System umfasst die folgenden Sektoren und Gase: Fokus auf Emissionen, die mit hoher Genauigkeit gemessen, gemeldet und überprüft werden können: Kohlendioxid (CO 2) aus Energie - und Wärmeerzeugung energieintensive Industriezweige, einschließlich Ölraffinerien, Stahlwerke und Produktion von Eisen, Aluminium, Metallen, Zement , Kalk, Glas, Keramik, Zellstoff, Papier, Pappe, Säuren und Schüttgütern organische Chemikalien kommerzielle Luftfahrt Stickoxid (N 2 O) aus der Produktion von Stickstoff-, Adipin - und Glyoxylsäuren und Glyoxalperfluorkohlenwasserstoffen aus der Aluminiumproduktion Teilnahme am EU-EHS Ist für Unternehmen in diesen Sektoren Pflicht. Aber in einigen Sektoren nur Anlagen über einer bestimmten Größe enthalten sind, können bestimmte kleine Anlagen ausgeschlossen werden, wenn die Regierungen fiskalische oder andere Maßnahmen einführen, die ihre Emissionen um einen äquivalenten Betrag im Luftverkehrssektor reduzieren, bis 2016 gilt das EU-EHS nur für Flüge Zwischen den Flughäfen im Europäischen Wirtschaftsraum (EWR). Emissionsreduzierung Das EU-EHS hat bewiesen, dass die Einführung eines Preises für Kohlenstoff und Handel in diesem Bereich funktionieren kann. Die Emissionen aus Anlagen der Regelung fallen im Vergleich zu Beginn der dritten Phase (2013) um etwa 5 (siehe 2015) zurück. Im Jahr 2020. Werden die Emissionen aus den unter das System fallenden Sektoren 21 niedriger sein als im Jahr 2005. Entwicklung des CO2-Marktes Das EU-EHS wurde im Jahr 2005 gegründet und ist das weltweit erste und größte internationale Emissionshandelssystem, das mehr als drei Viertel des internationalen CO2-Handels ausmacht. Das EU-EHS fördert auch die Entwicklung des Emissionshandels in anderen Ländern und Regionen. Die EU zielt darauf ab, das EU-EHS mit anderen kompatiblen Systemen zu verknüpfen. Wichtigste EU-EHS-Rechtsvorschriften Kohlemarktberichte Überarbeitung des EU-EHS für Phase 3 Umsetzung Gesetzgebungsgeschichte der Richtlinie 200387EC Arbeiten vor dem Vorschlag der Kommission Vorschlag der Kommission vom Oktober 2001 Reaktion der Kommission auf die Lesung des Vorschlags im Rat und im Parlament (einschließlich Gemeinsamer Standpunkt des Rates) Alle Fragen Fragen und Antworten zum überarbeiteten EU-Emissionshandelssystem (Dezember 2008) Was ist das Ziel des Emissionshandels Das Ziel des EU-Emissionshandelssystems (EU-EHS) ist es, den EU-Mitgliedstaaten dabei zu helfen, ihre Verpflichtungen zur Begrenzung oder Verringerung von Treibhausgasen zu erfüllen Emissionen auf kostengünstige Weise. Die Möglichkeit, Emissionszertifikate für teilnehmende Unternehmen zu kaufen oder zu verkaufen, bedeutet, dass Emissionskürzungen zumindest die Kosten erreichen können. Das EU-EHS ist der Eckpfeiler der EU-Strategie zur Bekämpfung des Klimawandels. Es ist das erste internationale Handelssystem für CO 2 - Emissionen in der Welt und ist seit 2005 in Betrieb. Ab dem 1. Januar 2008 gilt es nicht nur für die 27 EU-Mitgliedstaaten, sondern auch für die übrigen drei Mitglieder des Europäischen Wirtschaftsraums Norwegen, Island und Liechtenstein. Sie deckt derzeit mehr als 10.000 Installationen im Energie - und Industriesektor ab, die gemeinsam für nahezu die Hälfte der EU-Emissionen von CO 2 und 40 ihrer gesamten Treibhausgasemissionen verantwortlich sind. Eine im Juli 2008 vereinbarte Änderung der EU-EHS-Richtlinie wird ab 2012 den Luftverkehrssektor in das System bringen. Wie funktioniert das Emissionshandelshandeln Das EU-EHS ist ein Cap - und Trade-System, dh es deckt das gesamte Emissionsniveau ab , Innerhalb dieser Grenze, ermöglicht es den Teilnehmern des Systems zu kaufen und zu verkaufen Zulagen nach Bedarf. Diese Zertifikate sind die gemeinsame Handelswährung im Kern des Systems. Eine Zulage gibt dem Inhaber das Recht, eine Tonne CO 2 oder die entsprechende Menge eines anderen Treibhausgases zu emittieren. Die Obergrenze für die Gesamtzahl der Zertifikate schafft Knappheit auf dem Markt. In der ersten und zweiten Handelsphase im Rahmen der Regelung mussten die Mitgliedstaaten nationale Zuteilungspläne (NAP) erstellen, die ihr Gesamtemissionsniveau bestimmen und wie viele Emissionszertifikate jede Anlage in ihrem Land erhält. Am Ende jedes Jahres müssen Anlagen Emissionsberechtigungen abgeben. Unternehmen, die ihre Emissionen unter dem Niveau ihrer Zertifikate halten, können ihre überschüssigen Zertifikate verkaufen. Diejenigen, die Schwierigkeiten haben, ihre Emissionen im Einklang mit ihren Zertifikaten zu halten, haben die Wahl zwischen Maßnahmen zur Reduzierung ihrer eigenen Emissionen, wie Investitionen in eine effizientere Technologie oder die Verwendung von weniger kohlenstoffintensiven Energiequellen oder den Kauf zusätzlicher Zertifikate, die sie auf dem Markt benötigen, oder Eine Kombination der beiden. Solche Entscheidungen werden wahrscheinlich durch relative Kosten bestimmt. Auf diese Weise werden die Emissionen reduziert, wo es am günstigsten ist. Wie lange das EU ETS im Einsatz war Das EU ETS wurde am 1. Januar 2005 aufgelegt. Die erste Handelsperiode dauerte drei Jahre bis Ende 2007 und war ein Lernprozess, der die Vorbereitungen für die entscheidende zweite Handelsphase vorbereitete. Die zweite Handelsperiode begann am 1. Januar 2008 und läuft für fünf Jahre bis Ende 2012. Die Bedeutung der zweiten Handelsperiode ergibt sich aus der Tatsache, dass sie mit der ersten Verpflichtungsperiode des Kyoto-Protokolls zusammenfällt, in der die EU und andere Müssen die Industrieländer ihre Ziele zur Begrenzung oder Verringerung der Treibhausgasemissionen erfüllen. Für die zweite Handelsperiode wurden die Emissionen der EU-Emissionen auf etwa 6,5 ​​unter dem Niveau von 2005 begrenzt, um zu gewährleisten, dass die EU als Ganzes und die Mitgliedstaaten einzeln über ihre Kyoto-Verpflichtungen verfügen. Was sind die wichtigsten Erfahrungen aus bisherigen Erfahrungen? Das EU-EHS hat einen Preis für Kohlenstoff ausgegeben und bewiesen, dass der Handel mit Treibhausgasemissionen funktioniert. Die erste Handelsperiode hat den freien Handel mit Emissionszertifikaten in der gesamten EU erfolgreich etabliert, die notwendige Infrastruktur geschaffen und einen dynamischen Kohlenstoffmarkt entwickelt. Der Umweltnutzen der ersten Phase kann aufgrund der übermäßigen Zuteilung von Zertifikaten in einigen Mitgliedstaaten und einigen Sektoren begrenzt sein, was hauptsächlich auf die Abhängigkeit von Emissionsprognosen zurückzuführen ist, bevor verifizierte Emissionsdaten im Rahmen des EU-EHS verfügbar wurden. Als die Veröffentlichung der verifizierten Emissionsdaten für 2005 diese Überverteilung hervorhebt, reagierte der Markt wie erwartet mit einer Senkung des Marktpreises für Zertifikate. Die Verfügbarkeit verifizierter Emissionsdaten hat es der Kommission ermöglicht, sicherzustellen, dass die Obergrenze für nationale Zuweisungen in der zweiten Phase auf einem Niveau festgelegt wird, das zu echten Emissionsminderungen führt. Die bisherige Erfahrung hat gezeigt, dass eine stärkere Harmonisierung innerhalb des EU-EHS zwingend erforderlich ist, um sicherzustellen, dass die EU ihre Ziele der Emissionsminderung zumindest mit geringen Wettbewerbsverzerrungen erreicht. Die Notwendigkeit einer stärkeren Harmonisierung ist am deutlichsten in Bezug auf die Festlegung der Obergrenze für die Gesamtemissionen. Die ersten beiden Handelsperioden zeigen auch, dass weitgehende nationale Methoden für die Zuteilung von Zertifikaten an Anlagen den lauteren Wettbewerb im Binnenmarkt bedrohen. Darüber hinaus sind eine stärkere Harmonisierung, Klarstellung und Verfeinerung in Bezug auf den Geltungsbereich des Systems, den Zugang zu Krediten aus Emissionsreduktionsprojekten außerhalb der EU, die Bedingungen für die Anbindung des EU-Emissionshandelssystems an Emissionshandelssysteme an anderer Stelle und die Überwachung, Überprüfung und Anforderungen. Was sind die wichtigsten Änderungen am EU-EHS und ab wann werden sie angewendet? Die vereinbarten Designänderungen gelten ab dem dritten Handelstag, dh Januar 2013. Während die Vorbereitungsarbeiten unverzüglich eingeleitet werden, bleiben die geltenden Regeln bis Januar 2013 unverändert Um sicherzustellen, dass die Regulierungsstabilität aufrechterhalten wird. Das EU-EHS in der dritten Phase wird ein effizienteres, harmonisierteres und gerechteres System sein. Erhöhte Effizienz wird durch eine längere Handelszeit erreicht (8 Jahre statt 5 Jahre), eine robuste und jährlich sinkende Emissionsminderung (21 Reduktionen im Jahr 2020 gegenüber 2005) und eine deutliche Steigerung der Versteigerung (von weniger als 4 Jahren) In Phase 2 bis mehr als die Hälfte in Phase 3). In vielen Bereichen wurde mehr Harmonisierung vereinbart, unter anderem in Bezug auf das Cap-Setting (ein EU-weites Cap anstelle der nationalen Caps in den Phasen 1 und 2) und die Regeln für die Übergangsfreiheit. Die Fairness des Systems wurde durch den Übergang zu EU-weiten freien Zuteilungsregeln für Industrieanlagen und durch die Einführung eines Umverteilungsmechanismus, der neue Mitgliedstaaten berechtigt, weitere Zertifikate zu vergeben, erheblich erhöht. Wie sieht der endgültige Text gegenüber dem ursprünglichen Vorschlag der Kommission aus? Die vom Europäischen Rat für Frühjahr 2007 beschlossenen Klima - und Energieziele wurden beibehalten und die Gesamtarchitektur des Kommissionsvorschlags zum EU-EHS bleibt erhalten. Das heißt, dass es eine EU-weite Obergrenze für die Anzahl der Emissionsberechtigungen geben wird, die jährlich auf einer linearen Trendlinie sinkt, die über das Ende der dritten Handelsperiode hinausgeht (2013-2020). Der Hauptunterschied gegenüber dem Vorschlag besteht darin, dass die Versteigerung von Zertifikaten langsamer abläuft. Was sind die wichtigsten Änderungen gegenüber dem Kommissionsvorschlag Zusammenfassend sind die wichtigsten Änderungen, die an dem Vorschlag vorgenommen wurden, wie folgt: Einige Mitgliedstaaten haben eine fakultative und vorübergehende Abweichung von der Regel erlaubt, dass keine Zulagen kostenlos zugewiesen werden sollen Diese Ausnahmeregelung steht Mitgliedstaaten zur Verfügung, die bestimmte Bedingungen für die Zusammenschaltung ihres Stromnetzes, den Anteil eines einzigen fossilen Brennstoffs an der Stromerzeugung und BIPcapita im Verhältnis zum EU-27-Durchschnitt erfüllen. Darüber hinaus ist die Höhe der Freibeträge, die ein Mitgliedstaat Kraftwerken zuteilen kann, auf 70 Kohlendioxidemissionen relevanter Anlagen in Phase 1 beschränkt und in den darauf folgenden Jahren sinkend. Darüber hinaus kann die kostenfreie Zuteilung in Phase 3 nur für Kraftwerke erfolgen, die bis Ende 2008 in Betrieb oder im Bau sind. Siehe Antwort auf Frage 15 unten. Weitere Einzelheiten finden sich in der Richtlinie über die Kriterien für die Festlegung der Sektoren oder Teilsektoren, für die ein erhebliches Risiko von CO2-Emissionen besteht. Und ein früheres Datum der Veröffentlichung der Kommissionsliste dieser Sektoren (31. Dezember 2009). Überdies wird vorbehaltlich einer Überprüfung, wenn eine zufriedenstellende internationale Vereinbarung getroffen wird, Anlagen in allen exponierten Industrien 100 kostenlose Zertifikate erhalten, soweit sie die effizienteste Technologie verwenden. Die freie Zuteilung an die Industrie beschränkt sich auf den Anteil dieser Emissionen an den gesamten Emissionen in den Jahren 2005 bis 2007. Die Gesamtzahl der Zertifikate, die für Installationen in Industriezweigen frei zugewiesen werden, wird im Einklang mit dem Rückgang der Emissionsobergrenze jährlich sinken. Die Mitgliedstaaten können auch bestimmte Anlagen für CO 2 - Kosten, die in den Elektrizitätspreisen verbilligt werden, entschädigen, wenn die CO 2 - Kosten sie sonst der Gefahr von CO2-Leckagen aussetzen könnten. Die Kommission hat sich verpflichtet, die gemeinschaftlichen Leitlinien für staatliche Beihilfen für den Umweltschutz in dieser Hinsicht zu ändern. Siehe Antwort auf Frage 15 unten. Das Niveau der Versteigerung von Zertifikaten für die nicht exponierte Industrie wird sich, wie von der Kommission vorgeschlagen, linear erhöhen, aber bis zum Jahr 2020 wird sie 70 erreichen, um bis zum Jahr 2027 100 zu erreichen. Wie im Vorschlag der Kommission vorgesehen Werden zehn der Zertifikate für die Versteigerung von den Mitgliedstaaten mit einem hohen Pro-Kopf-Einkommen an diejenigen mit niedrigem Pro-Kopf-Einkommen umverteilt, um die finanzielle Leistungsfähigkeit der letzteren zu stärken, um in klimafreundliche Technologien zu investieren. Für einen anderen Umverteilungsmechanismus von 2 der Versteigerungszulagen wurde eine Bestimmung eingeführt, um die Mitgliedstaaten zu berücksichtigen, die 2005 eine Verringerung der Treibhausgasemissionen um mindestens 20 im Vergleich zu dem im Kyoto-Protokoll festgelegten Referenzjahr erreicht hatten. Der Anteil der Versteigerungserlöse, den die Mitgliedstaaten zur Bekämpfung und Anpassung an den Klimawandel vor allem in der EU, aber auch in den Entwicklungsländern empfehlen, wird von 20 auf 50 erhöht. Der Text sieht eine Ergänzung des vorgeschlagenen zulässigen Niveaus vor Der Nutzung der JICDM-Kredite im Rahmen des 20 Szenarios für die bestehenden Betreiber, die im Zeitraum 2008-2012 die niedrigsten Budgets für die Einfuhr und Verwendung dieser Kredite in Bezug auf die Zuteilungen und den Zugang zu Krediten erhalten haben. Neue Sektoren, neue Marktteilnehmer in den Jahren 2013-2020 und 2008-2012 können auch Kredite verwenden. Der Gesamtbetrag der eingesetzten Kredite darf jedoch nicht mehr als 50 der Kürzungen zwischen 2008 und 2020 betragen. Auf der Grundlage einer strengeren Emissionsminderung im Rahmen eines zufriedenstellenden internationalen Übereinkommens könnte die Kommission einen zusätzlichen Zugang zu CER und ERU ermöglichen Betreiber im Gemeinschaftssystem. Siehe Antwort zu Frage 20 unten. Die Erlöse aus der Versteigerung von 300 Millionen Zertifikaten aus der Reserve der neuen Marktteilnehmer werden zur Unterstützung von bis zu zwölf Projekten zur CO2-Abscheidung und - speicherung sowie Projekten eingesetzt, die innovative Technologien für erneuerbare Energien demonstrieren. Eine Reihe von Bedingungen sind diesem Finanzierungsmechanismus beigefügt. Siehe Antwort auf Frage 30 unten. Die Möglichkeit, kleine Verbrennungsanlagen auszuschließen, sofern sie gleichwertigen Maßnahmen unterliegen, wurde erweitert, um alle kleinen Anlagen unabhängig von ihrer Tätigkeit zu erfüllen, die Emissionsgrenzwerte wurden von 10.000 auf 25.000 Tonnen CO 2 pro Jahr erhöht und die Kapazitätsgrenze, die Verbrennungsanlagen müssen zusätzlich von 25MW auf 35MW gesteigert werden. Mit diesen erhöhten Schwellenwerten wird der Anteil der abgedeckten Emissionen, der potenziell aus dem Emissionshandelssystem ausgeschlossen werden könnte, erheblich und somit wurde eine entsprechende Regelung eingeführt, um eine entsprechende Kürzung der EU-weiten Deckung der Zertifikate zu ermöglichen. Gibt es noch nationale Zuteilungspläne (NAP)? In ihren NAP für die ersten (2005-2007) und die zweiten (2008-2012) Handelsperioden haben die Mitgliedstaaten die Gesamtzahl der Zertifikate festgelegt, die der Obergrenze zuzuteilen sind und wie diese zu erreichen sind Den betreffenden Anlagen zugewiesen werden. Dieser Ansatz hat erhebliche Unterschiede in den Zuteilungsregeln hervorgerufen und einen Anreiz für jeden Mitgliedstaat geschaffen, seine eigene Industrie zu begünstigen und hat zu großer Komplexität geführt. Ab der dritten Handelsperiode gibt es eine einzige EU-weite Obergrenze und Zulagen werden auf der Grundlage harmonisierter Regeln zugeteilt. Nationale Zuteilungspläne werden daher nicht mehr benötigt. Wie wird die Emissionsobergrenze in Phase 3 festgelegt werden Die Regeln für die Berechnung der EU-weiten Obergrenze sind wie folgt: Ab 2013 wird die Gesamtzahl der Zertifikate linear sinken. Ausgangspunkt dieser Linie ist die durchschnittliche Gesamtmenge der Zertifikate (Phase-2-Cap), die von den Mitgliedstaaten für den Zeitraum 2008-2012 ausgestellt werden soll, angepasst an den erweiterten Anwendungsbereich des Systems ab 2013 sowie an kleine Installationen dieses Mitglieds Staaten haben ausgeschlossen. Der lineare Faktor, um den der jährliche Betrag sinkt, beträgt 1,74 in Bezug auf die Phase-2-Cap. Ausgangspunkt für die Bestimmung des linearen Faktors von 1,74 ist die Gesamtreduktion von Treibhausgasen im Vergleich zu 1990, was einer Verringerung von 14 gegenüber 2005 entspricht. Allerdings ist eine stärkere Reduktion des EU-EHS erforderlich, weil es billiger zu reduzieren ist Emissionen in den ETS-Sektoren. Die Aufteilung, die die Gesamtreduktionskosten minimiert, beläuft sich auf: eine Verringerung der Emissionen des EU-EHS-Sektors im Vergleich zu 2005 bis 2020 um etwa 10 im Vergleich zu 2005 für die Sektoren, die nicht unter das EU-EHS fallen. Die 21-Reduktion im Jahr 2020 führt zu einer ETS-Obergrenze im Jahr 2020 von höchstens 1720 Millionen Zertifikaten und impliziert eine durchschnittliche Phase-3-Kappe (2013 bis 2020) von etwa 1846 Millionen Zertifikaten und eine Reduktion von 11 gegenüber der Phase 2-Cap. Alle angegebenen absoluten Zahlen entsprechen der Deckung zu Beginn der zweiten Handelsperiode und berücksichtigen daher nicht die im Jahr 2012 hinzukommende Luftfahrt und andere Sektoren, die in der Phase 3 hinzugefügt werden. Die endgültigen Zahlen für die jährlichen Emissionsobergrenzen In Phase 3 wird von der Kommission bis zum 30. September 2010 festgelegt und veröffentlicht. Wie wird die Emissionsminderung über Phase 3 hinaus bestimmt Der lineare Faktor von 1,74, der für die Bestimmung der Phase 3-Cap verwendet wird, gilt auch über das Ende der Handelsperiode hinaus 2020 und bestimmt die Mütze für die vierte Handelsperiode (2021 bis 2028) und darüber hinaus. Sie kann bis spätestens 2025 revidiert werden. Tatsächlich werden bis 2050 erhebliche Emissionsreduktionen von 60-80 gegenüber 1990 erforderlich sein, um das strategische Ziel zu erreichen, den globalen durchschnittlichen Temperaturanstieg auf nicht mehr als 2C über dem vorindustriellen Niveau zu begrenzen. Für jedes Jahr wird eine EU-weite Obergrenze für Emissionsrechte festgelegt. Wird dies die Flexibilität für die betroffenen Anlagen verringern, wird die Flexibilität für Installationen nicht reduziert. In jedem Jahr müssen die zu versteigernden und zu verteilenden Zertifikate bis zum 28. Februar von den zuständigen Behörden ausgestellt werden. Der letzte Termin für die Überlassung von Zertifikaten für Betreiber ist der 30. April des Jahres, das auf das Jahr folgt, in dem die Emissionen stattgefunden haben. Die Betreiber erhalten somit Zulagen für das laufende Jahr, bevor sie die Emissionszertifikate für das Vorjahr zurückgeben müssen. Die Wertberichtigungen bleiben während der gesamten Handelsperiode gültig, und alle überschüssigen Zertifikate können nun für die Verwendung in nachfolgenden Handelsperioden gebucht werden. In dieser Beziehung wird sich nichts ändern. Das System basiert auf Handelszeiten, die dritte Handelsperiode dauert jedoch acht Jahre, von 2013 bis 2020, im Gegensatz zu fünf Jahren für die zweite Phase von 2008 bis 2012. Für die zweite Handelsperiode haben die Mitgliedstaaten im Allgemeinen beschlossen, Gesamtmenge der Zertifikate für jedes Jahr. Die lineare Abnahme jährlich ab 2013 wird den erwarteten Emissionstrends im Berichtszeitraum besser entsprechen. Was sind die vorläufigen jährlichen ETS-Cap-Werte für den Zeitraum 2013 bis 2020 Die vorläufigen jährlichen Cap-Werte stellen sich wie folgt dar: Diese Angaben beziehen sich auf den in der Phase 2 (2008 bis 2012) anwendbaren Umfang des ETS und auf die Entscheidungen der Kommission über die Nationale Zuteilungspläne für die Phase 2 in Höhe von 2083 Mio. t. Diese Zahlen werden aus mehreren Gründen angepasst. Zunächst wird eine Anpassung vorgenommen, um den Erweiterungen des Geltungsbereichs in Phase 2 Rechnung zu tragen, sofern die Mitgliedstaaten ihre auf diese Erweiterungen zurückzuführenden Emissionen nachweisen und überprüfen. Zweitens wird eine Anpassung hinsichtlich der weiteren Ausweitung des Geltungsbereichs des ETS in der dritten Handelsperiode vorgenommen. Drittens führt jede Opt-out von kleinen Installationen zu einer entsprechenden Reduzierung der Kappe. Viertens berücksichtigen die Zahlen weder die Einbeziehung der Luftfahrt noch die Emissionen aus Norwegen, Island und Liechtenstein. Werden Zulagen noch frei zugewiesen Ja. Industrieanlagen erhalten eine Übergangsfreiheit. In den Mitgliedstaaten, die für die fakultative Abweichung in Betracht kommen, können Kraftwerke, falls der Mitgliedstaat dies beschließt, auch Freibeträge erhalten. Es wird geschätzt, dass mindestens die Hälfte der verfügbaren Zertifikate ab 2013 versteigert werden. Während die große Mehrheit der Zertifikate für Anlagen in der ersten und zweiten Handelsphase kostenlos zugeteilt wurde, schlug die Kommission vor, die Versteigerung von Zertifikaten zu einem Grundsatz der Zuteilung zu machen. Denn die Versteigerung garantiert die Effizienz, Transparenz und Einfachheit des Systems und schafft den größten Anreiz für Investitionen in eine kohlenstoffarme Wirtschaft. Er genügt am besten dem Verursacherprinzip und vermeidet die Gewinnung von Gewinnen an bestimmte Sektoren, die die Nominalkosten der Zertifikate an ihre Kunden weitergegeben haben, obwohl sie diese kostenlos erhalten. Wie werden Freibeträge freigegeben Bis zum 31. Dezember 2010 wird die Kommission EU-weite Regeln annehmen, die im Rahmen eines Ausschussverfahrens (Komitologie) entwickelt werden. Diese Regeln werden die Zuweisungen vollständig harmonisieren, so dass alle Unternehmen in der gesamten EU mit denselben oder ähnlichen Tätigkeiten den gleichen Regeln unterliegen. Die Regeln werden so weit wie möglich sicherstellen, dass die Zuweisung CO2-effiziente Technologien fördert. Die verabschiedeten Regeln sehen vor, daß die Zuteilungen, soweit dies möglich ist, auf sogenannten Benchmarks, z. B. Eine Anzahl von Zertifikaten pro Menge der historischen Produktion. Solche Regelungen belohnen Betreiber, die frühzeitig Maßnahmen zur Verringerung der Treibhausgase getroffen haben, besser das Verursacherprinzip widerspiegeln und stärkere Anreize zur Emissionsreduktion geben, da die Zuteilungen nicht mehr von den historischen Emissionen abhängen. Alle Zuteilungen sind vor Beginn der dritten Handelsperiode zu ermitteln und keine nachträglichen Anpassungen sind zulässig. Welche Anlagen werden kostenfreie Zuteilungen erhalten und welche nicht Wie werden negative Auswirkungen auf die Wettbewerbsfähigkeit vermieden? Unter Berücksichtigung ihrer Fähigkeit, die erhöhten Kosten für Emissionszertifikate weiterzugeben, ist die vollständige Versteigerung ab 2013 für Stromerzeuger die Regel. Jedoch haben Mitgliedstaaten, die bestimmte Bedingungen hinsichtlich ihrer Zusammenschaltbarkeit oder ihres Anteils an fossilen Brennstoffen bei der Stromerzeugung und des Pro-Kopf-BIP im Verhältnis zum EU-27-Durchschnitt erfüllen, die Möglichkeit, vorübergehend von dieser Regelung für bestehende Kraftwerke abzuweichen. Der Versteigerungssatz im Jahr 2013 soll mindestens 30 in Bezug auf die Emissionen in der ersten Periode betragen und muss spätestens bis 2020 schrittweise auf 100 ansteigen. Bei Anwendung der Option verpflichtet sich der Mitgliedstaat, in die Verbesserung und Aufwertung von Investitionen zu investieren Der Infrastruktur, in sauberen Technologien und in der Diversifizierung ihres Energiemixes und ihrer Versorgungsquellen um einen Betrag, der dem Marktwert der freien Zuteilung weitestgehend entspricht. In anderen Sektoren werden die Mittelzuweisungen ab 2013 schrittweise abgebaut, wobei die Mitgliedstaaten sich verpflichten, im Jahr 2013 bei 20 Versteigerungen zu beginnen und im Jahr 2020 auf 70 Versteigerungen zu steigen, um 100 im Jahr 2027 zu erreichen. Allerdings wird eine Ausnahme gemacht Installationen in Sektoren, von denen festgestellt wird, dass sie einem erheblichen Risiko von CO2-Leckagen ausgesetzt sind. Dieses Risiko könnte auftreten, wenn das EU-EHS die Produktionskosten so stark erhöht, dass Unternehmen beschlossen haben, die Produktion in Gebiete außerhalb der EU zu verlagern, die keinen vergleichbaren Emissionseinschränkungen unterliegen. Die Kommission wird die betroffenen Sektoren bis zum 31. Dezember 2009 bestimmen. Dabei wird die Kommission unter anderem prüfen, ob die direkten und indirekten zusätzlichen Produktionskosten, die durch die Umsetzung der ETS-Richtlinie im Verhältnis zur Bruttowertschöpfung verursacht werden, So beträgt der Gesamtwert seiner Ausfuhren und Einfuhren, geteilt durch den Gesamtwert seines Umsatzes und seiner Einfuhren, mehr als 10. Wenn das Ergebnis bei einem dieser Kriterien mehr als 30 beträgt, wird der Sektor auch als erheblich kohlenstoffgefährdet angesehen. Installationen in diesen Sektoren erhalten 100 ihrer Anteile an der jährlich sinkenden Gesamtmenge an freien Zertifikaten. Der Anteil dieser Industrieemissionen wird in Bezug auf die gesamten ETS-Emissionen in den Jahren 2005 bis 2007 ermittelt. CO 2 - Kosten, die in den Strompreisen weitergegeben werden, könnten auch bestimmte Anlagen dem Risiko von CO2-Leckagen aussetzen. Um ein solches Risiko zu vermeiden, können die Mitgliedstaaten eine Entschädigung für diese Kosten gewähren. In Ermangelung eines internationalen Abkommens über den Klimawandel hat sich die Kommission verpflichtet, die diesbezüglichen Leitlinien der Gemeinschaft für staatliche Umweltschutzbeihilfen zu ändern. Nach einer internationalen Vereinbarung, die sicherstellt, dass Wettbewerber in anderen Teilen der Welt vergleichbare Kosten tragen, kann das Risiko von CO2-Leckagen vernachlässigbar sein. Daher wird die Kommission bis zum 30. Juni 2010 eine eingehende Bewertung der Lage der energieintensiven Industrie und des Risikos des Ausstiegs von CO2-Emissionen unter Berücksichtigung der Ergebnisse der internationalen Verhandlungen und unter Berücksichtigung aller verbindlichen sektoralen Maßnahmen durchführen Vereinbarungen, die möglicherweise abgeschlossen wurden. Dem Bericht werden alle geeigneten Vorschläge beigefügt. Dabei kann es sich um die Aufrechterhaltung oder Anpassung des Anteils der kostenlos erhaltenen Zertifikate an Industrieanlagen handeln, die besonders dem globalen Wettbewerb ausgesetzt sind oder die Importeure der betroffenen Produkte im EHS umfassen. Wer die Auktionen organisiert und wie diese durchgeführt werden, ist für die Versteigerung der ihnen gewährten Zertifikate verantwortlich. Jeder Mitgliedstaat muss entscheiden, ob er eine eigene Versteigerungsinfrastruktur und - plattform entwickeln will oder ob er mit anderen Mitgliedstaaten zusammenarbeiten will, um regionale oder EU-weite Lösungen zu entwickeln. Die Verteilung der Versteigerungsrechte auf die Mitgliedstaaten beruht weitgehend auf Emissionen in Phase 1 des EU-EHS, doch wird ein Teil der Rechten aus den reichen Mitgliedstaaten auf ärmere Länder umgeschichtet, um dem niedrigeren BIP pro Kopf und höheren Perspektiven Rechnung zu tragen Für Wachstum und Emissionen. Es ist immer noch so, dass 10 der Ansprüche auf Versteigerungszulagen von Mitgliedstaaten mit hohem Pro-Kopf-Einkommen an diejenigen mit niedrigem Pro-Kopf-Einkommen umverteilt werden, um die finanzielle Leistungsfähigkeit der letzteren zu stärken, um in klimafreundliche Technologien zu investieren. Jedoch wurde eine Bestimmung für einen weiteren Umverteilungsmechanismus von 2 hinzugefügt, um die Mitgliedstaaten zu berücksichtigen, die 2005 eine Verringerung von mindestens 20 Treibhausgasemissionen gegenüber dem im Kyoto-Protokoll festgelegten Referenzjahr erreicht hatten. Davon profitieren neun Mitgliedstaaten. Jede Versteigerung muss den Regeln des Binnenmarktes entsprechen und muss daher jedem potenziellen Käufer unter nichtdiskriminierenden Bedingungen offen stehen. Bis zum 30. Juni 2010 wird die Kommission eine Verordnung (im Rahmen des Komitologieverfahrens) erlassen, die die geeigneten Regeln und Bedingungen für die Sicherstellung effizienter und koordinierter Auktionen bietet, ohne den Zulassungsmarkt zu stören. Wie viele Zulagen werden in jedem Mitgliedstaat versteigert und wie wird dieser Betrag ermittelt? Alle Zertifikate, die nicht kostenlos zugeteilt werden, werden versteigert. Insgesamt 88 der Zertifikate, die von jedem Mitgliedstaat versteigert werden sollen, werden auf der Grundlage des Anteils der Mitgliedstaaten an den historischen Emissionen des EU-EHS verteilt. Zum Zwecke der Solidarität und des Wachstums werden 12 der Gesamtmenge auf eine Weise verteilt, die das Pro-Kopf-BIP und die Errungenschaften des Kyoto-Protokolls berücksichtigt. Die Sektoren und Gase werden ab 2013 abgedeckt Das EHS umfasst Anlagen, die bestimmte Tätigkeiten ausführen. Seit dem Start hat es über gewisse Kapazitätsschwellen, Kraftwerke und andere Feuerungsanlagen, Ölraffinerien, Koksöfen, Eisen - und Stahlwerke und Fabriken, die Zement, Glas, Kalk, Ziegel, Keramik, Zellstoff, Papier und Karton herstellen, abgedeckt. Was die Treibhausgase betrifft, so betrifft sie derzeit nur die Kohlendioxidemissionen, mit Ausnahme der Niederlande, die sich für Emissionen aus Lachgas entschieden haben. Ab 2013 wird der Geltungsbereich des EHS um weitere Sektoren und Treibhausgase erweitert. CO 2 - Emissionen aus Petrochemie, Ammoniak und Aluminium werden ebenso berücksichtigt wie die N2O-Emissionen aus der Produktion von Stickstoff-, Adipin - und Glykolsäureproduktion und Perfluorkohlenwasserstoffen aus dem Aluminiumsektor. Die Erfassung, der Transport und die geologische Speicherung aller Treibhausgasemissionen werden ebenfalls abgedeckt. Diese Sektoren werden nach den EU-weiten Regeln kostenfrei zugeteilt, genauso wie andere bereits abgedeckte Industriezweige. Ab 2012 wird die Luftfahrt auch in das EU-EHS einbezogen. Werden kleine Anlagen vom Geltungsbereich ausgenommen Eine Vielzahl von Anlagen, die relativ niedrige CO 2 - Ausstoßmengen ausstoßen, werden derzeit durch das EHS abgedeckt und Bedenken hinsichtlich der Kostenwirksamkeit ihrer Einbeziehung wurden aufgeworfen. Ab 2013 können die Mitgliedstaaten diese Anlagen unter bestimmten Bedingungen aus dem ETS entfernen. Bei den betreffenden Anlagen handelt es sich um solche, deren gemeldete Emissionen in jedem der 3 Jahre vor dem Anwendungsjahr weniger als 25 000 Tonnen CO 2 - Äquivalent betrugen. Für Verbrennungsanlagen gilt eine zusätzliche Kapazitätsgrenze von 35MW. Darüber hinaus haben die Mitgliedstaaten die Möglichkeit, von Krankenhäusern betriebene Anlagen auszuschließen. Die Anlagen können von der ETS ausgeschlossen werden, wenn sie durch Maßnahmen abgedeckt werden, die einen gleichwertigen Beitrag zu Emissionsminderungen leisten. Wie viele Emissionsgutschriften aus Drittländern zugelassen sind Für die zweite Handelsperiode haben die Mitgliedstaaten ihren Betreibern gestattet, erhebliche Kredite zu verwenden, die durch Emissionseinsparungsprojekte in Drittländern erwirtschaftet wurden, um einen Teil ihrer Emissionen in gleicher Weise zu decken ETS-Zulagen. The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50 of the EU-wide reductions over the period 2008-2020. For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1.6 billion credits over the period 2008-2020. In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11 of their allocation during the period 2008-2012, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2012 period. New sectors and new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4.5 of their verified emissions during the period 2013-2020. For the aviation sector, the minimum access will be 1.5. The precise percentages will be determined through comitology. These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocols Joint Implementation (JI) mechanism (covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol) or Clean Development Mechanism (CDM) (for projects undertaken in developing countries). Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units (ERUs) while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions (CERs). On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2012 will be accepted in the period 2013-2020. Furthermore, from 1 January 2013 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types. Such a quality control mechanism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types. To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries. The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50 of the required reductions. Such agreements would not be required for new projects that started from 2013 onwards in Least Developed Countries. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement . additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement. However, once an international agreement has been reached, from January 2013 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligible for use in the Community scheme. Will it be possible to use credits from carbon sinks like forests No. Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry (LULUCF) projects which absorb carbon from the atmosphere. It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons: LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions. Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions leakage problems arising from such projects. The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system. This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced. Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal. The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments. For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion. In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductions in deforestation levels in developing countries. Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS Yes. Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits. These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system. Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS. The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules. Are there measures in place to ensure that the price of allowances wont fall sharply during the third trading period A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability. The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility. Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years. The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be banked for use in the second trading period. For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price. A new provision will apply as of 2013 in case of excessive price fluctuations in the allowance market. If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States. If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25 of the remaining allowances in the new entrant reserve. The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind (availability of renewable energy) and temperature (demand for heating and cooling) etc. A degree of uncertainty is inevitable for such factors. The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices. Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems Yes. One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market. The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems. Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions. The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances. This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments. The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change. While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity (such as a state or group of states under a federal system) which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS. Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS. What is a Community registry and how does it work Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances. As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry. This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States. Allowances issued from 1 January 2013 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries. Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements The Commission will adopt a new Regulation (through the comitology procedure) by 31 December 2011 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive. A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate. What provision will be made for new entrants into the market Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2013 (new entrants). The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations. A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies. There should be a fair geographical distribution of the projects. In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning. The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve. What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council The European Parliaments Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007. This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet. Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing. Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation. No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15 of the total number of allowances (i. e. 45 million allowances) available for this purpose. The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances. A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2015 for this purpose. What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage. On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate. For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20. What are the next steps Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009. This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2013, and the national lists of installations and the allocation to each one. For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2012. The Commission has already started the work on implementation. For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing (list of sectors due end 2009). Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning (due by June 2010), the harmonised allocation rules (due end 2010) and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers (due end 2011).When I wrote to you one year ago, just after assuming the role of CEO, I laid out three broad goals for our company. First, I want Citi to generate consistent, quality earnings. Second, I want Citi to be known for making smart decisions in every aspect of our work. Third, I concluded that I wont be satisfied until Citi has completely rebuilt our credibility with all our stakeholders. Let me recap our progress in 2013 toward achieving those goals and lay out the agenda Ive set for our firm for 2014 and beyond. 2013 was a busy year for the firm and for me personally. I traveled some 200,000 miles visiting 53 cities, met with two clients each day on average, spoke with regulators in nearly every country I visited, had dozens of interactions with investors and spoke with our employees at internal gatherings at least once a week. The consistent theme from all these conversations is that our stakeholders agree that our strategy focused on the dominant secular trends of globalization, urbanization and digitization is right, both for our firm and for the times. All three trends reinforce each other. And with our industry leading global network, presence in the worlds top cities, and ambitious digital agenda for our consumer and institutional businesses, Citi is uniquely positioned to harness each for the benefit of our clients. But many also raised questions about our ability to successfully execute that strategy and operate our businesses up to their considerable potential. I know we can, and I believe that our 2013 performance provides some strong evidence. First, and fundamentally, we earned 13.7 billion - our largest profit since the financial crisis. With most developed markets growing well below the levels that used to be taken for granted, and many emerging markets slowing considerably from their recent peaks, this result demonstrates the resiliency of our franchise and the talent of our people to perform even in a persistently challenging environment. We were able to grow our revenues in the face of regulatory, legal and other headwinds. We managed our risk carefully throughout a volatile year, with markets on edge owing to the Federal Reserves announcement that it soon would begin to wind down its Quantitative Easing program. Particularly in a tough revenue environment, expenses - which are largely under our control - are viewed as a proxy for management effectiveness. And Im pleased that we hit our commitment in 2013 and realized 900 million in savings from our repositioning actions, which helped further curb our expenses. We grew our overall loan portfolio in Citicorp by 6. In particular, we met and exceeded a commitment made in 2011 to lend 24 billion to U. S. small businesses over three years. With 9.1 billion lent in 2013 - more than double the 2009 level - that brings the total to 26.6 billion to enable small businesses to start and expand operations, add jobs and turn their passions into progress. We also made good progress on several legacy issues. We resolved some significant mortgage litigation, utilized 2.5 billion of our deferred tax assets, reduced Citi Holdings assets by a further 25 and cut Holdings annual loss in half. These numbers helped show the capability of this franchise to generate capital. During 2013, we generated more than 20 billion in regulatory capital, ending the year with our Tier I Common ratio at an estimated 10.6 on a Basel III basis - 60 basis points above the goal we set for ourselves at the beginning of the year. At the end of the year, our Supplementary Leverage Ratio stood at 5.4. And, crucially, we achieved no objection from the Federal Reserve to our 2013 capital plan. I told you last year that execution of our strategy would be my primary focus. In 2013, we put in place key tools to help us achieve the most from our franchise. We created detailed, tough but realistic scorecards to judge the performance of more than 500 of the top leaders of our firm. We sorted our 101 countries into four categories - or buckets - to help us prioritize the commitment of our resources to those sectors and regions most important to our clients. And we announced three targets for 2015 to which we are holding ourselves accountable - return on assets, return on tangible common equity and operating efficiency - and improved our performance across all of them in 2013. Weve shown that we can generate quality earnings. But our 2013 results also surprised us with a damaging example of how ethical failures can jeopardize everything we work for. We discovered that invoices that were paid through an accounts receivable financing program in Mexico were falsified, resulting in a 235 million reduction to our 2013 net income. While we have completed a rapid review of similar lending programs, we continue to investigate what took place in Mexico and are working to identify any areas where we need to strengthen our controls through stronger oversight or improved processes. We are pursuing every possible avenue to recover these funds and to punish the guilty - inside and outside the firm. The financial impact of fraud can be calculated. The harm to our credibility is harder to gauge. Credibility is the currency that allows us to meet our goals. Thats true of clients, the core constituency we aim to serve every day its true of regulators, who grant us our license to do business its true of employees, whom we need to attract by making Citi the best possible place to work and its true of our shareholders, whose trust we require to succeed and which we will continue to strive to earn. I want you to know that Ive made crystal clear to all our employees that I expect the very highest standards from each and every one of them. We are launching a comprehensive program - including improved training and a continued focus on responsible finance - to support and enhance the institutional values that have served this company so well for more than 200 years. I know that Citis culture is robust and that the overwhelming majority of our people know right from wrong and strive to do the right thing every day, in all aspects of our work. But I also know that it takes only one person to jeopardize our credibility. 1 Citi Holdings comprised approximately 19 of estimated Basel III risk-weighted assets as of 4Q13. 2 Citigroups estimated Basel III Tier 1 Common ratio and estimated Supplementary Leverage Ratio are non-GAAP financial measures. For additional information, see the Capital Resources section of Citis 2013 Annual Report on Form 10-K. 3 Tangible Book Value Per Share is a non-GAAP financial measure. For a reconciliation of this metric to the most direct comparable GAAP measure, see the Capital Resources section of Citis 2013 Annual Report on Form 10-K. Citigroup Key Capital Metrics Looking ahead, weve set clear goals for 2014. We must continue on a path to meet our 2015 financial targets. We also hope to resolve more legacy issues this year, with the aim of putting the bulk of our financial crisis-era legal overhang behind us. With Citi Holdings now comprising only 6 of our balance sheet, our focus has shifted from selling assets to reducing the drag that the remaining portfolio causes on our earnings. We expect to reduce the loss incurred in Holdings further this year, putting us closer to breakeven. Every dollar saved, of course, falls directly to the bottom line. And we expect to continue to utilize our deferred tax assets by generating U. S. earnings. In our core businesses, work proceeds to integrate and streamline our products and services to ensure that we provide a seamless experience across our offerings and regions. A monumental effort is under way to transform our Consumer business from what is, today, too much of an amalgamation of 36 local banks into one truly global bank. Were consolidating platforms, processes and products, all with the goal of giving our customers a consistently remarkable experience wherever they live, work or travel and across all our product lines. In the Institutional Clients Group, aligning and integrating our legacy Markets businesses and our Investor Services and Direct Custody and Clearing activities will allow us to deliver a more comprehensive set of capabilities, as well as enable us to prioritize our resources more efficiently, particularly around operations and technology. Citi is uniquely positioned to become the industry-leading integrated services platform as the business moves to adjust to more demanding capital, leverage and counterparty risk requirements. We will continue to invest in our Treasury and Trade Solutions business, the backbone of our global network, while we capitalize on our focus on the payments side. This business is capital friendly and not easily replicable. It took us decades to build and remains the clear global industry leader. To accomplish all this, we must build on what we put in place last year to take our execution to the next level. Well focus on building the right client base: those institutions and consumers who best fit our business model and for whom we can create the most value. Well streamline and rationalize our systems and processes, striking the right balance between efficiency-boosting standardization and the flexibility and empowerment necessary for our people to best serve our clients. And well look to save time and money by consolidating our operations in every city and country where we come to work, minimizing costly fragmentation. Much of the resources we save will be reinvested in our businesses where the greatest returns can be generated and, in particular, will be dedicated toward improving our technology and digital presence. Last year, we launched tablet and smartphone versions of two of our most successful platforms - Citi Velocity SM and CitiDirect BE SM - so that, today, traders and treasurers can do business from anywhere with a wireless connection. Combined with Smart Banking branches and other innovations in our Consumer Bank, we have established the core around which we can fulfill our aspiration to become the worlds digital bank. Together, we have accomplished a great deal over the last several years. Weve refocused the franchise, built the tools for execution and worked hard to rebuild our credibility. We still have more to do, but the foundation for future success has been built. Weve accomplished a great deal - and more than enough to begin to show what this franchise can do at its best. Sincerely, Michael L. Corbat Chief Executive Officer, Citigroup Inc. Citi Bike reg Unlock, Ride, Enjoy and Return When New York City set out to establish a public bike share program without expending public resources, Citi recognized a unique opportunity to support a groundbreaking initiative that would create a new, sustainable transportation network and enhance the lives of New Yorkers, and so the Citi Bike reg program was born. Since it launched in May 2013, the Citi Bike program has become the largest and fastest-growing bike share program in the U. S. and a familiar sight on city streets. Thousands of blue bicycles at several hundred stations around the city are available 247, 365 days a year through annual, weekly or daily passes. Citi Bike reg is the largest bike share program in the U. S. The system opened to the public in May 2013 with 330 stations and 6,000 bikes. The Citi Bike program is operated by NYC Bike Share. Citi Bike reg is the largest bike share program in the U. S. The system opened to the public in May 2013 with 330 stations and 6,000 bikes. The Citi Bike program is operated by NYC Bike Share. . Each station has a touchscreen kiosk, a map of the service area and surrounding neighborhood, and a docking system that releases bikes for rental with a card or key. In 2013, Citi Bike reg riders took 6.3 million trips and traveled more than 11.5 million miles, far outpacing other major bike share cities. Parks Trails New York honored Citi with the George W. Perkins Award for outstanding environmental leadership in helping to create the Citi Bike program. In enabling the creation of Citi Bike reg. Citi has shown that it is a leading supporter of innovative urban initiatives and a major contributor to New York Citys growth and progress. - Former New York City Mayor Michael R. Bloomberg Global Consumer Banking Citis Global Consumer Bank (GCB) serves 62 million clients in 36 countries with a strategic focus on markets and segments in which the banks unique global network, brand, and customer-centric products and services provide a competitive advantage. GCB aims to deliver a remarkable experience to clients through industry-leading products and services, next-generation retail formats and world-class digital channels. In Poland . the Citi Handlowy branch with Smart Banking technology in Katowices upscale Galeria Katowicka mall is the first in the city and is almost entirely paperless. With more than 52 million accounts in circulation . Citi Branded Cards provides payment and credit solutions to consumers and small businesses in 34 countries. In Poland . the Citi Handlowy branch with Smart Banking technology in Katowices upscale Galeria Katowicka mall is the first in the city and is almost entirely paperless. In Poland . the Citi Handlowy branch with Smart Banking technology in Katowices upscale Galeria Katowicka mall is the first in the city and is almost entirely paperless. Operating across Citis four regions - Asia Pacific Europe, the Middle East and Africa Latin America and North America - the GCBs growth plan is aligned with Citis long-term strategy to harness for customers the dominant secular trends of globalization, urbanization and digitization. Well-positioned and well-diversified, we serve high credit quality, globally minded consumers in the worlds top cities. GCBs primary business lines are Credit Cards, Retail Banking, Mortgages and Commercial Banking, which together generate nearly half their revenues outside North America. As of December 31, 2013, these businesses held 332 billion in deposits, had 302 billion in loans and managed 168 billion in assets. GCB operates approximately 3,730 branches in more than 700 cities worldwide, with a strong presence in 121 of the 150 cities that contribute a third of global gross domestic product growth. With more than 52 million accounts in circulation . Citi Branded Cards provides payment and credit solutions to consumers and small businesses in 34 countries. With more than 52 million accounts in circulation . Citi Branded Cards provides payment and credit solutions to consumers and small businesses in 34 countries. In 2013, GCB generated 10.8 billion in pretax earnings, nearly half of Citicorps total. Revenue growth in the emerging markets - especially in Latin America and Asia - partly offset a decline in U. S. revenues resulting from the challenging economic environment. Globally, key business drivers reflect continued momentum: Consumer loans grew 2, cards purchase sales increased 3, assets under management rose 8 and average deposits were up 2, with growth concentrated in checking and savings accounts. Citi is the worlds largest credit card issuer, with 142 million accounts, 365 billion in annual purchase sales and 150 billion in receivables across Citi Branded Cards and Citi Retail Services. Citi Branded Cards provides payment and credit solutions to consumers and small businesses in 34 countries. With more than 52 million accounts in circulation, the business had annual purchase sales of 290 billion and a loan portfolio of 104 billion. In 2013, Citi continued to deliver value, convenience and the power of our global network to cardmembers. Citi Prestige reg card, a global credit card built upon the banks unique relationships and capabilities worldwide, launched in Colombia, Hong Kong, Malaysia, Mexico, Singapore and the U. S. The card offers exceptional rewards, including global benefits, special offers and an annual relationship bonus. Citi announced enhanced travel benefits and exclusive access for cardmembers. Further enhancing global value for clients, Citi launched Hotel Privileges for Citi debit and credit card clients in Bahrain, the Czech Republic, Egypt, Greece, Hungary, Poland, Russia, Spain, the United Arab Emirates and the United Kingdom. Hotel Privileges provides special access to 1,000 luxury hotels around the world and offers benefits such as best available rates, complimentary breakfasts, free Internet access and late checkout. In the U. S. we continued to provide clients with improved features and benefits. Citi enhanced the Citi ThankYou reg Preferred and Citi ThankYou Premier credit cards by offering cardmembers more reward points for dining out and entertainment purchases, chip technology to make purchases with ease around the world and access to exclusive events. Citi also expanded the ways ThankYou reg Rewards members can use their ThankYou Points, including the option to shop with a Rewards Account Number, a virtual credit card account number linked to their Citi reg credit card and ThankYou Rewards account, where MasterCard reg and Visa reg are accepted. Through the Private Pass reg program, U. S. cardmembers had access to more than 10,000 events in 2013 across a range of interests, including sports, dining and music. In 2013, more than 6,000 music events were offered through the program. Citi has partnered with American Airlines for more than 25 years to offer Citi reg AAdvantage reg credit cards to U. S. customers. Citi announced that beginning in March 2014, the Citi Executive reg AAdvantage reg World Elite MasterCard reg will be the only U. S. credit card that offers full membership benefits at the American Airlines Admirals Club reg airport lounges. Citi Executive reg AAdvantage reg cardmembers will enjoy access to nearly 40 Admirals Club reg locations worldwide as well as access to select partner airport lounges. Advancing efforts to become the worlds leading digital bank, in 2013, Citi introduced a number of innovative digital and mobile products. In Mexico, Citi subsidiary Banamex introduced iAcepta Mobile, a card reader that can be attached to an iPhone, iPad or iPod touch device, making Banamex the first bank in the country to enable clients to use their debit and credit cards with chips through merchants mobile devices. iAcepta won the retail payments category at The Banker magazines Innovation in Technology and Transaction Banking Awards 2013. In India, Citi launched a fully integrated mobile payment solution that allows 320 million credit card clients to make payments through their debit and credit cards. In Latin America, the Citi Beneficios app - a digital tool that gives Citi clients fast and easy access via their mobile devices to information about discounts and promotions from different retailers as well as from Citi branches and ATM locations - launched in 11 countries. Both International Data Group and PC World en Espa ntilde ol recognized Citi Beneficios as Best Consumer Mobile App in Latin America. Digital Innovations The Citibank reg for iPad global app launched in nine markets in 2013. The app uses the innovative design of Citis U. S. Citibank for iPad app, which since its release in 2011 has won international awards and acclaim, ranging from a Forrester Research case study to an XCelent award from Celent as the best U. S. tablet banking app for breadth of functionality and user experience. In the U. S. Citi launched Money 2 SM for Health, a new multi-plan, multi-provider, consumer-centric patient payment solution designed to simplify and enhance the healthcare payment process for patients and providers alike. American Banker named Money 2 for Health a Top Innovation of 2013. Citi introduced a number of innovative digital and mobile products in 2013 . advancing efforts to become the worlds leading digital bank. Citi introduced a number of innovative digital and mobile products in 2013 . advancing efforts to become the worlds leading digital bank. Citi Mobile reg app was launched in an additional six markets in 2013, for a total number of 31 markets with a consumer banking mobile app. Citi introduced the Philippines first Visa payWave credit card, the breakthrough contactless credit card payment technology that can be up to three times faster than cash payments. Global Finance magazine named Citi Best Consumer Internet Bank in 13 countries, Best Consumer Internet Bank in Asia Pacific and Best in Mobile Banking in Asia. In Mexico, Banamex started a testing program to launch an innovative technology that guides clients through the digital self-service environment. In the United Arab Emirates, Citis E-Brokerage - a dynamic trading platform - gives sophisticated investors the ability to trade directly online without needing to contact a broker. Citi Retail Services provides consumer and commercial credit card products - both private label and co-branded - to national and regional retailers and their clients across North America. In addition, Retail Services delivers retail industry expertise and insights, including transaction data analytics and fully integrated marketing and loyalty programs, to help retailers expand and deepen customer relationships. The business services 90 million accounts for iconic brands, including ExxonMobil, The Home Depot, Macys, Sears and Shell. In September 2013, Retail Services announced a new relationship with Best Buy, one of the worlds largest multichannel consumer electronics retailers. The acquisition and swift conversion of Best Buys U. S. credit card portfolio, which then totaled more than 7 billion in receivables, solidified Citi Retail Services position as a top provider of private label and co-branded card products to U. S. retailers and their clients. In 2013, Citi Retail Services also extended its relationship with RadioShack, Staples and Sunoco celebrated the 10-year anniversary of a partnership with The Home Depot and Sears and announced a new relationship with Ross-SimonsSidney Thomas Jewelers. Purchase sales were 75 billion during the year, with a loan portfolio totaling 46 billion. With branch locations concentrated in urban centers, and nearly three-quarters of 3,730 branches in emerging markets, Citibanks footprint is unique among financial institutions. Citibank serves a full range of consumer banking needs, including checking and savings accounts, loans, wealth management advice and small business services. In 2011, Citi joined with the Small Business Administration to announce a three-year commitment to lend 24 billion to Americas small businesses, and by the end of 2013, Citi had surpassed that commitment by 2.6 billion. By the end of 2013 . Citi surpassed its three-year commitment with the Small Business Administration to lend 24 billion to Americas small businesses. By the end of 2013 . Citi surpassed its three-year commitment with the Small Business Administration to lend 24 billion to Americas small businesses. Citis Banamex franchise serves 21 million clients in Mexico, where the bank has a leading position in retail banking, consumer credit, corporate and investment banking, securities brokerage, transaction services, wealth management, bank insurance, and mutual and pension funds. In 2013, Global Finance magazine recognized Banamex as Best Bank, Best Consumer Internet Bank Best CorporateInstitutional Internet Bank in Mexico. For the Latin America region, Banamex was honored as Best Online Treasury Services. By the end of 2013 . Citi surpassed its three-year commitment with the Small Business Administration to lend 24 billion to Americas small businesses. Citis Global Client advertising as seen in Miami, Florida: A Citi client anywhere is a Citi client everywhere. In 2013, Citibank optimized its branch footprint, further concentrating its presence in urban centers. Citi opened branches in key U. S. cities, including Chicago, Miami, New York and Washington, D. C. and its first flagship on the West Coast in Los Angeles. Citi Smart Banking branches, designed around technology that offers the finest customer experience in the industry, were opened in many cities around the world, including Rio de Janeiro and Warsaw. Citi also was one of the first two global banks approved to establish a presence in the Shanghai Free Trade Zone in China. Citis Global Client advertising as seen in Miami, Florida: A Citi client anywhere is a Citi client everywhere. Citis Global Client advertising as seen in Miami, Florida: A Citi client anywhere is a Citi client everywhere. With the vast majority of client transactions occurring outside of branches, Citi pioneered a new distribution model in which a branch is just one touchpoint in a network that includes flagships, traditional branches, kiosks, multi-functional ATMs and digital channels. In Malaysia, the Philippines and Singapore, Citi marked the global launch of Citibank Express next-generation ATM that allows clients to access nearly all the services available at a traditional branch. In Asia Pacific, Citi and AIA Group Limited announced the largest bancassurance agreement ever signed. The agreement provides the opportunity to offer life insurance products in one of the worlds fastest-growing wealth management regions where affluent clients increasingly seek financial protection for their family and assets. In the U. S. . Citi Mortgage hosted a Road to Recovery mortgage assistance event in Arlington, Virginia, to support military service members and veterans as part of the Citi Salutes SM program. Citigold reg wealth management provides access to investment and financial advisory services, including mutual funds, managed portfolios, stocks, bonds, insurance products and retirement solutions. Citigold service provides a personalized level of assistance, unique benefits and global capabilities to clients worldwide. In 2013, The Asset magazine named Citi Best Wealth Manager in Asia, and Private Banker International named Citigold Private Client as Outstanding Wealth Management Service for the Affluent. Bank Investment Consultant named 10 Citigold Financial Advisors among the top advisors of 2013. The Citi Mortgage business, which provides loans for home purchase and refinance transactions, originated 58 billion in new loans in 2013 in the U. S. The business continued to focus on deepening customer relationships by aligning with Citibanks U. S. retail bank branches in major metropolitan areas. Citi Mortgage remained highly committed to foreclosure prevention, conducting its third consecutive Road to Recovery Tour, a series of events offering private counseling for clients whose financial difficulties affect the ability to make mortgage payments. The 2013 Road to Recovery Tour hosted 30 homeowner assistance events in cities across the U. S. from Las Vegas and Miami to Boston and Minneapolis. Inaugurated in 2013 . Brazils flagship Ipanema branch in Rio de Janeiro is the first with Citis Smart Banking technology and design in Latin America. Citi Commercial Bank provides small and middle-market companies with global access to award-winning products from its institutional and consumer platforms. In 2013, Citi Commercial Bank enhanced its service to clients in more than 100 cities worldwide. By taking advantage of its unpa ralleled global footprint, the Commercial Bank expanded its client base for companies operating in multiple countries and improved the client experience by reducing lending turnaround times by 38 while significantly increasing domestic and offshore assets. Citi Commercial Bank has been an important partner for companies as they continue to broaden their reach across key urban centers around the world. Institutional Clients Group Citis Institutional Clients Group builds enduring relationships with clients by providing a full suite of strategic advisory and financing products to multinational and local corporations, financial and public sector institutions, governments, privately held businesses, and many of the worlds most successful and influential individuals and families in more than 160 countries and jurisdictions. For the sixth consecutive year . Citi - which provided funding for the revitalization of the Hunters View housing project in San Francisco - was ranked first in Affordable Housing Finances ranking of affordable housing lenders in the U. S. Citi acted as financial advisor for the financing for Etisalats build-out of its 3G mobile network in Nigeria to help improve connectivity among an increasingly affluent and urbanizing population. For the sixth consecutive year . Citi - which provided funding for the revitalization of the Hunters View housing project in San Francisco - was ranked first in Affordable Housing Finances ranking of affordable housing lenders in the U. S. For the sixth consecutive year . Citi - which provided funding for the revitalization of the Hunters View housing project in San Francisco - was ranked first in Affordable Housing Finances ranking of affordable housing lenders in the U. S. Capital Markets Origination Citis Capital Markets Origination business is focused on the capital-raising needs of our institutional clients, from inaugural issuances and exchanges to cross-border transactions and first-of-their-kind landmark structures. Citi is the first choice among issuers for clients underwriting needs owing to our unmatched global footprint and diverse range of financial products. Our track record of successfully executing in both buoyant and challenging market conditions is a testament to our unwavering commitment to provide the highest quality service for clients. Our structuring and execution expertise has established us as a leader in the equity capital markets, both in terms of innovation and proceeds raised, and has distinguished Citi as the clear choice for debt underwriting, with excellence across a broad range of currencies and markets. Citi acted as financial advisor for the financing for Etisalats build-out of its 3G mobile network in Nigeria to help improve connectivity among an increasingly affluent and urbanizing population. Citi acted as financial advisor for the financing for Etisalats build-out of its 3G mobile network in Nigeria to help improve connectivity among an increasingly affluent and urbanizing population. In an environment where new banking activity has been driven by global trends, our unique platform allowed us the best global and local market views of trends, risks, and issuer and investor requirements. In 2013, Citi led some of the most significant capital markets transactions. We served as structuring agent and lead bookrunner on a 927 million enhanced equipment trust certificate with Japanese Operating Lease with Call Options (JOLCO) equity - the first transaction of this type for British Airways - that provided the debt financing on 14 new Airbus and Boeing aircraft to be leased to British Airways. Utilizing our unique global capabilities, Citi was a lead underwriter on the highly successful, cross-border 1.46 billion initial public offering (IPO) and 974 million secondary equity offering for ING U. S. Inc. We were a joint bookrunner for Petrobras 11 billion, six-tranche offering - the largest-ever bond offering by an emerging markets issuer and the second-largest bond offering of 2013 the largest Brazilian international bond offering and the largest-ever oil and gas sector bond offering. Citi also was joint bookrunner for Barclays 5.95 billion rights issue and served as joint global coordinator and joint bookrunner for VTBs strategic equity and hybrid transactions. Citi Velocity SM e for Education initiative donated a percentage of two months of institutional client FX transaction volumes executed through the Citi Velocity platform to six education-related nonprofits around the world. Learn More Corporate and Investment Banking Citis Corporate and Investment Banking franchises provide comprehensive relationship coverage service to ensure the best possible service and responsiveness to our clients. With our strong presence in many nations, we use our country, sector and product expertise to deliver Citis global capabilities to clients wherever they choose to compete. Citis Corporate and Investment Banking client teams are organized by industry and by country. Each team is composed of two parts: Strategic Coverage Officers focus on mergers and acquisitions and equity and related financing solutions. Corporate Bankers, in partnership with our Capital Markets specialists and with support from our Global Subsidiaries Group, deliver corporate banking and finance services to global, regional and local clients. In 2013, Citi served as the trusted advisor for several transformational transactions in the financial markets. We were co-lead financial advisor to Sprint Nextel Corporation on its 36 billion merger with SoftBank Corporation, the largest outbound investment in Japans history. Citi also acted as financial advisor to Silver Lake Partners on the complex, joint (with Michael Dell) 21 billion acquisition of Dell Inc. We were financial advisor to CNOOC Limited on its acquisition of Nexen for 18 billion, the largest-ever cross-border acquisition by a Chinese company. After successfully defending Elan Corporation plc against another pharmaceutical companys 6 billion hostile offer, Citi acted as financial advisor to Elan on its 9 billion sale to Perrigo Company plc. Financial News awarded Citi the Most Improved Investment Bank of 2013. 2013 Highlights International Financing Review named Citi Best Derivatives House, Best Emerging Market Bond House, Best Credit Derivatives House and Best Latin America Bond House. Euromoneys Awards for Excellence named Citi Best Global Emerging Market Bank Best Global Emerging Market Equity House Best Bank in Asia and Africa Best Investment Bank in Asia, India, the Philippines, Central and Eastern Europe, the Caribbean and Central America Best Cash Management House in Africa and Latin America Best MA House in UAE and Spain Best Debt House in Russia, Turkey and Chile Best Flow House in Latin America and Best Equity House in North America and India. Private Banker International named Citi Outstanding Private Bank for Ultra-HighNet-Worth Clients and Outstanding Global Private Bank Asia Pacific, and Citi received Euromoneys Best Private Banking Services in Latin America award. Private Banker International named Citi Outstanding Private Bank for Ultra-HighNet-Worth Clients and Outstanding Global Private Bank Asia Pacific, and Citi received Euromoneys Best Private Banking Services in Latin America award. Citi Private Bank was honored by The Financial Times. The Banker and Professional Wealth Management as Best Private Bank for Customer Service for the second year in a row. The Society of Trust and Estate Practitioners named Citi its Private Banking Team of the Year. Private Banker International named Citi Outstanding Private Bank for Ultra-High-Net-Worth Clients and Outstanding Global Private Bank Asia Pacific and recognized Citi as a Highly Commended Outstanding Private Bank for North America and Outstanding Private Bank for Europe. Citi also received Euromoneys Best Private Banking Services in Latin America award. And The Asset named Citi Best Private Bank and Best Wealth Manager in Asia and Australia. FX Week magazine recognized Citi as Best Bank overall as well as Best Bank for FX for Corporates, Forward FX, FX Prime Brokerage, FX in North America, Latin American Currencies, EuroDollar, DollarYen and e-Trading. Global Finance named Citi Best FX Bank in North America and Latin America and Best Derivatives Provider in Latin America. Markets and Securities Services Citis Markets and Securities Services business provides world-class financial products and services as diverse as the needs of the thousands of corporations, institutions, governments and investors we serve. Citi led an 825 million bond issuance by Ruwais Power Company for a newly constructed desalination and electricity generation project in Abu Dhabi, United Arab Emirates. Citi led an 825 million bond issuance by Ruwais Power Company for a newly constructed desalination and electricity generation project in Abu Dhabi, United Arab Emirates. Citi led an 825 million bond issuance by Ruwais Power Company for a newly constructed desalination and electricity generation project in Abu Dhabi, United Arab Emirates. Citi arranged a 400 million and US300 million financing for Brookfield Utilities UK and two subsidiaries to link new housing developments to existing gas and electricity networks across the United Kingdom. With trading floors in more than 80 countries, we work to enrich the relationships, products and technology that define our market-making presence. The breadth, depth and strength of our sales and trading, distribution and research capabilities span a broad range of asset classes, currencies, sectors and products including equities, commodities, credit, futures, foreign exchange (FX), emerging markets, G10 rates, municipals, prime finance and securitized markets. Our stateof-the-art Citi Velocity SM platform delivers electronic access to Citis global footprint and real-time information, giving clients unprecedented access to our capital markets intelligence and services across all product lines. Through our web, mobile and trading applications, clients can find Citi research and commentary and proprietary data and analytics execute fast, seamless and stable foreign exchange and rates trades and utilize our suite of sophisticated, post-trade analysis tools. In 2013, Derivatives Week named Citi Global Derivatives House of the Year, and The Banker named Citi the Most Innovative Bank for Prime Brokerage, Equities, IPOs, Equity-Linked Products and Risk Management. Risk magazine recognized Citi as Client Clearing Service of the Year, and Energy Risk magazine named Citi Energy Risk Manager of the Year. Citi arranged a 400 million and US300 million financing for Brookfield Utilities UK and two subsidiaries to link new housing developments to existing gas and electricity networks across the United Kingdom. Citi arranged a 400 million and US300 million financing for Brookfield Utilities UK and two subsidiaries to link new housing developments to existing gas and electricity networks across the United Kingdom. Our Investor Services and Direct Custody and Clearing businesses provide customized solutions that support the diverse investment and transaction strategies of investors and intermediaries worldwide. Offering a suite of investment administration, portfolio and fund services, trust and custody, and investment and financing solutions, this business helps clients meet the challenges of issuing, managing and distributing financial products and services in todays complex and competitive marketplace. In 2013, Citi acquired INGs Custody and Securities Services business in Central and Eastern Europe - with 110 billion in assets under custody - further strengthening our franchise in six important markets and adding Bulgaria to our proprietary network. Our Hedge and Private Equity Servicing business also surpassed 500 billion in alternative assets under administration, affirming its leadership as one of the largest fund administrators in the alternative asset management industry. Our Issuer business expanded both our network and our product sets through our Hong Kong Common Depository by standardizing and enhancing securities settlements in emerging markets in response to changes in investor demands. Global Investor recognized Citi as Hedge Fund Administrator of the Year, while Global Finance named Citi Best Sub-Custodian Bank. The Asset magazine gave Citi the Triple A Asset Servicing award. Citi operates one of the worlds global private banks, whose teamwork, commitment to service, and ability to see and seize opportunities for our clients set us apart. Our 800 Private Bankers act as trusted advisors to many of the worlds most successful and influential individuals and families. The Citi Private Bank network of bankers and product specialists work in 51 offices in 16 countries. Citi created Innovation Labs in regions to facilitate co-solutioning with clients and establish centers of excellence for product development and global rollout. Citi made history by becoming the first bank to be awarded both the Best Bank and Best Investment Bank in Asia from Euromoney Magazine. Global Education Opportunities are an FX Trade Away October 28, 2013 2:53 PM By Jeff Feig, Global Head of G-10 Foreign Exchange, Citi On October 1, 2013 CitiFX launched e for Education. an initiative in which we donate 1 for every 1 Million traded on our platform. This Electronic Trading to support Education Initiative is one of the most exciting projects Ive been involved with in the 25 years Ive worked at Citi. It stemmed from our conviction that access to education is the global game changer in improving the lives of those less fortunate. We wanted to identify a motivator for Citi to further support educational opportunities for those who dont necessarily have access. We quickly realized there was a way to align our desire to make a difference in the world with our business goals. In January 2012, we released Velocity 2.0, an cutting edge electronic platform for trading Foreign Exchange. Velocity has a sleek user interface operates intuitively, has exceptional functionality, as well as extraordinarily competitive pricing. While our client interest and trading volumes on the platform are growing, we have only just started to hit our potential. We want to find a way to further spread the word about Velocity and give prospective users the chance to really give it a try. Technology can be sticky. We know that once a user gets accustomed to a piece of software, it can be a challenge to convince a user to switch, even if the platform is better so we decided to align incentives and offer clients an added reason to shift to Velocity. We believe that, like us, our clients want to help create a better world by extending educational opportunities to those less fortunate. With more clients using Velocity, Citi will donate more money toward our common goal. With more client volumes on Velocity, more kids will have access to education. With more clients referring their colleagues to Velocity, more finance professionals will be helping us create a better world. Throughout the campaign we plan to amplify our impact by providing boosters, one of which will double contributions for trades done on our brand new Velocity iPad App. The app in itself is just awesome. In addition to executing trades, it allows you to track markets, follow news, and manage orders. Once we identified these incentives, the next decision was selecting the beneficiaries of the proceeds. We found six amazing nonprofits engaged in building or running schools or awarding scholarships. Uncommon Schools is one of the best-run charter school organizations in the US Civic Builders helps charter schools find, develop and fund the school buildings No Greater Sacrifice (NGS) offers full college scholarships to the children of fallen US soldiers Room to Read is all about improving childrens literacy in some of the poorest Emerging countries with a focus on Africa and Asia Teach First focuses on enhancing the educational prospects for the poorest children in the UK and EMpower improves lives by providing children in EM countries, particularly Latam, access to education. The results of this initiative so far have exceeded our wildest dreams, suggesting that we will be donating significantly more than initially budgeted. This is a high quality problem. With Citis belief that education is a right and that we will have a better world if more children have access to real educational opportunities, donating more money than we expected is the type of problem we love to have. Trade on Velocity, support a childs future.


No comments:

Post a Comment